Op dit blog vind je alleen de standaard lijst eerste 6 weken Fodmap (koolhydraat)-arme produkten, die veilig zijn om te eten zonder last te krijgen van PDS (spastische darm). deze lijst komt van de sites die je bovenaan mijn pagina vindt.

Bij de LABELS (linker kolom) kun je makkelijk informatie en recepten vinden, die ik tijdens mijn 6 weken Fodmap heb gemaakt.
omdat mijn gezin niet mee hoeft te eten met mij, zij kunnen immers alles gewoon eten... heb ik onderaan elk recept een makkelijke aanpassing gemaakt, zodat je vrij eenvoudig, toch 2 verschillende maaltijden kunt koken, binnen bijna dezelfde kooktijd.

vrijdag 29 januari 2016

Recept : Ontbijt Smoothie (vitaminiebom) (*)


Ik ben nu bijna aan het einde van week 3 (van de 6) low Fodmap.
tot nu toe vind ik het zwaar, veel nadenkwerk, veel zelf klaarmaken, energierovend, en vermoeiend. dat laatste niet alleen door voorgenoemde dingen, maar je eet nu eenmaal niet al te gevarieerd, en dat merk ik aan mijn weerstand. ik ben moe, slaap veel, en heb letterlijk het gevoel dat mijn lichaam snakt naar extra mineralen/vitamines. aanvullen met vitaminepillen is ook zo simpel niet, het is ongelooflijk waar allemaal fodmaps in zitten, ja OOK in voedingssuplementen e.d.  (tarwe, lactose, en bepaalde suikers).
Dus, nog maar even doorzetten.
Wat ik dus wel doe, is om de dag 'smorgens een smoothie maken. Een flinke boost. maar wel steeds met dezelfde ingredienten en dat is wel jammer. maar wie weet, wat er na de testperiode uit komt en ik kan gaan afwisselen.

Goed, vanmorgen zat in mijn blender :
  • havermelk
  • havervlokken
  • flinke schijf verse ananas
  • bosbessen
  • frambozen
  • jonge bladspinazie
  • theelepeltje psylliumvezels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten