Op dit blog vind je alleen de standaard lijst eerste 6 weken Fodmap (koolhydraat)-arme produkten, die veilig zijn om te eten zonder last te krijgen van PDS (spastische darm). deze lijst komt van de sites die je bovenaan mijn pagina vindt.

Bij de LABELS (linker kolom) kun je makkelijk informatie en recepten vinden, die ik tijdens mijn 6 weken Fodmap heb gemaakt.
omdat mijn gezin niet mee hoeft te eten met mij, zij kunnen immers alles gewoon eten... heb ik onderaan elk recept een makkelijke aanpassing gemaakt, zodat je vrij eenvoudig, toch 2 verschillende maaltijden kunt koken, binnen bijna dezelfde kooktijd.

woensdag 20 januari 2016

Recept : Eend in verse sinaasappelsaus (*)

een van mijn 'traktaties' voor mij zelf : EEND...


Keuken spullen : 
  • 1 kookpan (wortels)
  • 2 koekenpannen
Boodschappenlijstje

  • eendeborst
  • worteltjes
  • paprika
  • aardappelen
  • Ghee
  • kokosbloesemsuiker
  • verse jus d'orange

Werkwijze :
  • je kunt de eend de avond van te voren laten marineren in verse jus d'orange, maar het hoef niet perse.
  • haal de eend uit de jus d'orange en doe de jus d'orange samen met de kokosbloesemsuiker in een klein pannetje, roeren terwijl je kookt, en laat het indikken tot een stroperige saus.
  • ondertussen snijd je het vet van de eend in een ruitvorm in.
  • doe geen vet in de pan, maar verhit de koekenpan en leg de eend op de huid er in.
  • laat hem langzaam bakken op zijn eigen vet.
  • na ong. 15 minuutjes als hij mooi goudbruin is , draai je hem om om te garen.
  • ondertussen smelt je de Ghee in de andere koekenpan en daarin bak je de aardappel en paprika.
  • in de kookpan kook je de worteltjes.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten