Op dit blog vind je alleen de standaard lijst eerste 6 weken Fodmap (koolhydraat)-arme produkten, die veilig zijn om te eten zonder last te krijgen van PDS (spastische darm). deze lijst komt van de sites die je bovenaan mijn pagina vindt.

Bij de LABELS (linker kolom) kun je makkelijk informatie en recepten vinden, die ik tijdens mijn 6 weken Fodmap heb gemaakt.
omdat mijn gezin niet mee hoeft te eten met mij, zij kunnen immers alles gewoon eten... heb ik onderaan elk recept een makkelijke aanpassing gemaakt, zodat je vrij eenvoudig, toch 2 verschillende maaltijden kunt koken, binnen bijna dezelfde kooktijd.

maandag 25 januari 2016

Recept : Mac'nCheese (*)

ik had van de week de 'standaard' macaroni gemaakt, met gehaktsaus. zonder de fodmaps was het gewoon niet lekker te krijgen...
vandaag heb ik dus de stoute schoenen aangetrokken en een andere variant gemaakt.

recept is voor 2 personen (of 2x eten)

Keukenspullen :

  • koekenpannetje
  • ovenschaaltje
Boodschappen :
  • Consenza glutenvrije pasta elleboogjes
  • 100 gram Geraspte jonge kaast (AH eigen merk)
  • 100 gram dunne Beenham
  • Rijst-room (AH)
  • 1/2 theelepel Nootmuskaat
  • 1/ theelepel Paprikapoeder
  • 1/3 theelepel Chilipoeder
  • Peper en zout
Werkwijze :
  • neem per 2 personen 2 mokken water en breng dat aan de kook
  • doe er nu dezelfde mok vol macaroni bij en kook dit volgens de verpakking
  • giet het af
  • laat de macaroni in de koekenpan zitten en doe er de ham bij, roer dit
  • doe er 5 eetlepels rijstroom bij en  de kaas , roer dit door.
  • doe er nu de kruiden doorheen naar smaak.
  • doe het mengsel in de ovenschaal en laat er in de oven een korstje op komen. Eet smakelijk !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten