Op dit blog vind je alleen de standaard lijst eerste 6 weken Fodmap (koolhydraat)-arme produkten, die veilig zijn om te eten zonder last te krijgen van PDS (spastische darm). deze lijst komt van de sites die je bovenaan mijn pagina vindt.

Bij de LABELS (linker kolom) kun je makkelijk informatie en recepten vinden, die ik tijdens mijn 6 weken Fodmap heb gemaakt.
omdat mijn gezin niet mee hoeft te eten met mij, zij kunnen immers alles gewoon eten... heb ik onderaan elk recept een makkelijke aanpassing gemaakt, zodat je vrij eenvoudig, toch 2 verschillende maaltijden kunt koken, binnen bijna dezelfde kooktijd.

dinsdag 26 januari 2016

Recept : overnight oats (*)

Ik moet toegeven, zeg nooit nooit.
als kind zat ik te kokhalzen boven mijn bordjes pap, havermoutpap, griesmeelpap, ik griezelde er letterlijk van.
nou moet ik wel zeggen, dat die in mijn jeugd uit een plastic bekertje kwamen, van de supermarkt.
en dat.... is niet te vergelijken met overnight oats!

ik stond er dus sceptisch tegenover, dat dit als ontbijt werd aangeraden als je gezond ontbijt wilt eten en je dus geen brood mag eten... wat dan wel?
tot nu toe bakte ik een 'grijze' boekweit pannenkoek, of at wat sojayoghurt met verse ananas, of een boekweitcracker met kaas en tomaat,  ook lekker.
maar mijn nieuwsgierigheid heeft gewonnen.

ik maakte dus overnight oats.....

and.... I love it !

Keukenspullen :
  • een afsluitbaar bakje (ik heb een Mason Jar gebruikt)
Booschappen :
  • havervlokken (let op dat ze fodmapvrij zijn!)
  • soja yoghurt (zonder suiker/fructose)
  • 1 eetlepel kokosbloesemsuiker
  • handje bosbessen en frambozen
  • paar rozijntjes
  • evt. beetje gebroken walnoot
Werkwijze :
  • vul de pot met yoghurt tot ong. 3/4 deel vol
  • voeg alle ingredienten erbij
  • laat dit een hele nacht in je koelkast afgedekt staan
  • volgende ochtend door roeren... en aan tafel ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten