Op dit blog vind je alleen de standaard lijst eerste 6 weken Fodmap (koolhydraat)-arme produkten, die veilig zijn om te eten zonder last te krijgen van PDS (spastische darm). deze lijst komt van de sites die je bovenaan mijn pagina vindt.

Bij de LABELS (linker kolom) kun je makkelijk informatie en recepten vinden, die ik tijdens mijn 6 weken Fodmap heb gemaakt.
omdat mijn gezin niet mee hoeft te eten met mij, zij kunnen immers alles gewoon eten... heb ik onderaan elk recept een makkelijke aanpassing gemaakt, zodat je vrij eenvoudig, toch 2 verschillende maaltijden kunt koken, binnen bijna dezelfde kooktijd.

zondag 17 januari 2016

Recept : Smoothies



Omdat ik vaak restjes over houd, omdat veel verpakkingen gewoon te veel zijn om in mijn eentje op te eten, is er een super manier om van die restjes af te komen:  een smoothie maken.
grote hoeveelheden slinken als sneeuw voor de zon in zo'n smoothie.
het voordeel is, dat je ook je porties groenten zo makkelijk naar binnen krijgt elke dag.
Lekker als goed vullend ontbijt, of tussen door.
Een smoothie bevat ontzettend veel vitamines, een lekkere boost ook meteen.
Groenten worden immers niet slap gekookt, dus ook geen vitamine verlies. wel meteen opdrinken!

Een voorbeeld van een restjes smoothie vanmorgen :
  • havermelk
  • aardbeien (die aan het eind van de markt supergoedkoop zijn en echt opmoeten
  • frambozen (die ik zo los niet zo lekker vind, maar op deze manier toch binnenkrijg)
  • jonge bladspinazie (gekookt minder vitamines, rauw vol vitamines)

Hieronder zal ik in de loop van de tijd nog andere combinaties geven.
  1. havermelk + verse ananas + jonge bladspinazie
  2. ...
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten