Op dit blog vind je alleen de standaard lijst eerste 6 weken Fodmap (koolhydraat)-arme produkten, die veilig zijn om te eten zonder last te krijgen van PDS (spastische darm). deze lijst komt van de sites die je bovenaan mijn pagina vindt.

Bij de LABELS (linker kolom) kun je makkelijk informatie en recepten vinden, die ik tijdens mijn 6 weken Fodmap heb gemaakt.
omdat mijn gezin niet mee hoeft te eten met mij, zij kunnen immers alles gewoon eten... heb ik onderaan elk recept een makkelijke aanpassing gemaakt, zodat je vrij eenvoudig, toch 2 verschillende maaltijden kunt koken, binnen bijna dezelfde kooktijd.

woensdag 13 januari 2016

Recept : Kip Cordon Bleu met aardappel en sla (**)

Vandaag heb ik het mezelf wat gemakkelijker gemaakt, we aten allemaal dezelfde aardappelen en groenten. De aardappelen heb ik gebakken in Ghee. Het enige wat ik 'apart' heb gebakken is de vega burger voor dochterlief. Manlief heeft met mij meegegeten en heeft gesmuld !
Niet moeilijk, wel een klein beetje extra werk : de kip cordon bleu.

Keuken spullen : 
  • 3 soepborden (diep dus)
  • koekenpannen ( 1 voor de kip 1 voor de aardappel)
  • prikkertjes
Boodschappenlijstje
  • zo plat mogelijk geslagen kipfilet/schnitzel ONGEPANEERD
  • italiaanse ham (het zoutige geeft een heerlijke smaak)
  • paar plakjes kaas
  • boekweitmeel
  • tarwevrij paneermeel
  • 1 rauw ei
  • 1 gekookt ei per persoon
  • tomaten
  • sla
  • aardappelen
  • peper en zout
  • ghee om in te bakken
    Werkwijze  
    • kook de losse eieren voor de sla (van te voren)
    • laat de ghee in de pannen smelten
    • bak in de ene pan de aardappelen zachtjes
    • terwijl deze garen, maak ik de cordon bleu:
    • sla de kip zo plat mogelijk en doe er zout en peper op.
    • leg er een plak (italiaanse) ham op
    • leg er een plakje kaas op
    • vouw de filet dubbel en zet vast met een prikkertje
    • zet 3 borden klaar : 1 met ei, losgeklopt + 1 met wat boekweitmeel + 1 met paneermeel
    • pak de kip cordon bleu, en haal deze eerst door de boekweitmeel
    • haal hem direct daarna door het ei, en dan zo door in het paneermeel
    • leg hem in de pan en laat hem langzaam bakken. zet niet te hoog, omdat hij vrij dik is heeft hij tijd nodig om te garen !
    • Bak ook zijn ruggetje nog even lekker bruin! 

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten