Op dit blog vind je alleen de standaard lijst eerste 6 weken Fodmap (koolhydraat)-arme produkten, die veilig zijn om te eten zonder last te krijgen van PDS (spastische darm). deze lijst komt van de sites die je bovenaan mijn pagina vindt.

Bij de LABELS (linker kolom) kun je makkelijk informatie en recepten vinden, die ik tijdens mijn 6 weken Fodmap heb gemaakt.
omdat mijn gezin niet mee hoeft te eten met mij, zij kunnen immers alles gewoon eten... heb ik onderaan elk recept een makkelijke aanpassing gemaakt, zodat je vrij eenvoudig, toch 2 verschillende maaltijden kunt koken, binnen bijna dezelfde kooktijd.

woensdag 13 januari 2016

Recept : Muesli (*)

Dit recept maak je lekkerder door alles even in de oven te 'bakken' en te laten afkoelen. dat geeft meer smaak.








 

Keuken spullen : 
  • oven

Boodschappenlijstje

  • naar keuze mengen: 4 e.l. diverse fodmap-arme graanvlokken (denk hierbij aan rijst, mais en havervlokken)
  • naar keuze mengen : 2 e.l. diverse fodmap-arme noten/pitten ( denk hierbij aan walnoten/pecannoten/zonnebloempitten)
  • evt. fodmapvrij fruit

Werkwijze
  • Alles mengen met 2.5 dl lactosevrije yoghurt, kwark of melk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten